Klant kan kiezen uit duizenden handtassen en lederwaren van 80 merken

Vanaf vandaag biedt bol.com ook handtassen en lederwaren aan. Om klanten in België en Nederland een maximale keuze te bieden in assortiment, prijs en beschikbaarheid gaat bol.com voor deze uitbreiding een samenwerking aan met Schoenen Torfs. De Belgische ondernemer verkoopt meer dan 800 handtassen via bol.com. Daarnaast gaat bol.com ook de samenwerking aan met kleinere ondernemingen die tassen verkopen waaronder het Belgische So Baggy. Klanten kunnen bij bol.com kiezen uit duizenden handtassen en lederwaren van maar liefst 80 merken waaronder Guess, Cowboysbags, by LouLou en TOV Essentials.

In 2014 lanceerde bol.com de winkel ‘Juwelen en Horloges’ met een ruim aanbod van meer dan 30.000 juwelen, horloges en zonnebrillen. Door ook handtassen en lederwaren toe te voegen, breidt bol.com zijn lifestyleassortiment nog verder uit en vind je bij bol.com ook alles om je ‘look’ compleet te maken. Het totale assortiment van bol.com bestaat inmiddels uit zo’n 9 miljoen artikelen waaronder ook woonartikelen, baby- en peuterkleding en alles voor sport en vrije tijd.

Extra verkoopkanaal voor Belgische ondernemers
Bol.com stelt sinds september 2014 zijn winkel open voor zowel grote als kleine ondernemers in België – met of zonder webshop. Dit biedt ondernemers de mogelijkheid om een (extra) online verkoopkanaal te genereren en meer dan 5 miljoen consumenten te bereiken, waaronder ook miljoenen Nederlanders.

Jan Huysmans, directeur België bij bol.com: “Al meer dan 400 Belgische ondernemers hebben een verkoopaccount aangemaakt bij bol.com. Het gaat om grote partners zoals Schoenen Torfs, maar eveneens kleinere ondernemers die hun omzet kunnen vergroten door hun artikelen ook via bol.com te verkopen. Dankzij deze samenwerkingen en het uitbreiden van ons aanbod in het lifestylesegment verbeteren we continu onze winkel voor onze klanten”.

Barbara Torfs, Marketing & Communicatie Manager bij Schoenen Torfs: “De samenwerking tussen bol.com en Schoenen Torfs is alweer een nieuwe stap in de toekomst. Niemand weet écht hoe deze toekomst voor klassieke retailers als Schoenen Torfs zal evolueren. Wij zijn er in ieder geval van overtuigd dat we alert moeten blijven en moeten durven inzetten op nieuwe allianties en andere vormen van samenwerking met diverse partijen. Enkel op die manier zal klassieke retail zich kunnen aanpassen aan de veranderende noden en consumptiepatronen van de winkelende consument”.

Verzendservice voor verkooppartners
In de samenwerking met andere ondernemers verzorgt bol.com de orderverwerking en betaling. Daarnaast kan de verkooppartner sinds kort ook gebruik maken van de bol.com verzendservice met verzendzegels van bpost en DPD waarmee pakketjes voordelig en gemakkelijk verstuurd kunnen worden. De verzendservice maakt het voor Belgische verkooppartners mogelijk om nog makkelijker pakketjes te verzenden naar Nederland waarbij hetzelfde tarief geldt als voor het verzenden van pakketjes binnen België. Ook particulieren die via bol.com verkopen, kunnen gebruik maken van de verzendservice.

Logistiek via bol.com
Om partners nog verder te ondersteunen bij de verkoop en klanten een maximale dienstverlening te bieden, bouwt bol.com de nieuwe service ‘logistiek via bol.com’ uit. Deze service, die vanaf begin 2016 voor alle partners beschikbaar is, biedt verkooppartners de mogelijkheid om hun totale fulfilment uit te besteden voor de orders die zij via bol.com ontvangen. Bol.com neemt hierbij de volledige inventaris, stockage, het verpakken en verzenden en de retourafhandeling en klantenservice van de verkooppartner over. De nieuwe service betekent opnieuw een ‘boost’ voor de ontwikkeling van e-commerce waarbij consumenten voor een nog groter deel van het online aanbod kunnen rekenen op supersnelle levering, 30 dagen bedenktijd, gratis retourneren en 24 uur per dag klantenservice.

De collectie handtassen en lederwaren van bol.com is bereikbaar via: bol.com/tassen.