350.000 artikelen tijdens drukste dag voor Kerstmis

distributiecentrumdozenDeze feestdagen winkelen er meer Belgen dan ooit te voren bij bol.com. De webwinkel bereikte dit weekend namelijk de symbolische kaap van 1 miljoen Belgische klanten. In 2010 telde het klantenbestand nog 25.000 Belgen. Het groeiend aantal klanten vertaalt zich op de drukste dag van het jaar in een record aantal bestellingen voor bol.com. Zo raasden er gisteren in totaal ruim 350.000 cadeautjes, kerstdecoratie, kookgerei en zelfs nog de laatste kunstkerstbomen over de digitale toonbank. Goed voor zo’n 11 bestellingen per seconde.

België is inmiddels onmiskenbaar de tweede thuismarkt van bol.com. Van de Belgen die online shoppen doet bijna 1 op de 3 dat bij bol.com. Sinds onze start in België is de markt sterk geëvolueerd. Onze verkoop in België is in de eerste drie kwartalen van dit jaar met zo’n 70% gestegen ten opzichte van vorig jaar. Dit is bijna twee keer zoveel als in Nederland. Voor het brede assortiment werken we sinds vorig jaar samen met honderden Belgische ondernemers die via ons verkopen. Steeds meer Belgen ontdekken het gemak van online winkelen en vertrouwen op de service die we bieden,” aldus Daniel Ropers, algemeen directeur bij bol.com.

Meer dan 6 miljoen artikelen tijdens feestdagen
De feestdagen vormen de drukste periode van het jaar voor bol.com. Op minder dan twee maanden worden er in totaal meer dan 6 miljoen artikelen besteld. Bovendien merkt bol.com dat Kerstmis in vergelijking met Sinterklaas almaar populairder wordt. De laatste maandag voor Kerst is dan ook het hoogste piekmoment in de verkoop. Heel wat Belgen gaan dan nog snel op zoek naar een geschikt cadeau voor onder de kerstboom, kookgerei voor de bereiding van het kerstdiner of leuke versiering voor de aankleding van de kersttafel.

Wilt u de kerstdrukte in het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk (NL) zelf beleven? Neem dan contact met ons via onderstaande gegevens. Videomateriaal van ons distributiecentrum vindt u op het bol.com YouTube kanaal. Via onze beeldbank kunt fotografie downloaden.