Voor het eerst viert bol.com deze dag zes dagen lang

7 november 2019, Antwerpen – Bol.com introduceerde vorig jaar voor het eerst Singles’ Day in België, nadat het de verwendag in 2017 reeds in Nederland introduceerde. Sindsdien is Singles’ Day, dat op 11 november valt, steeds populairder geworden. Zo verkocht bol.com vorig jaar binnen 24 uur duizenden artikelen, een stijging van ruim 70% in België en Nederland ten opzichte van 2017. Door deze toenemende populariteit duurt Singles’ Day dit jaar langer bij bol.com en kunnen klanten van 6 t/m 11 november profiteren van extra korting. Vooral luxe artikelen zoals parfum, verzorgingsartikelen en make-up zullen wederom in trek zijn. De verkoop van deze artikelen verviervoudigde immers vorig jaar tijdens Singles’ Day.

Denk eens lekker aan jezelf
Tijdens het feestdagenseizoen zijn we steeds vaker bezig met cadeautjes voor anderen in plaats van voor onszelf. Nochtans is het, zeker voor jonge mensen, blijkbaar steeds belangrijker om zelf gelukkig te zijn en eigen keuzes te kunnen maken1. Op Singles’ Day mag je jezelf daarom overladen met complimenten, doen wat jij zelf wilt en dus ook shoppen voor jezelf. Het motto “Denk eens lekker aan jezelf!” staat bij bol.com dan ook centraal van 6 tot en met 11 november. Singles’ Day is er overigens niet alleen voor mensen zonder een relatie, het is een dag waarop iedereen lekker ongegeneerd aan zichzelf mag denken, single of niet.

Denken aan jezelf doe je met de allerbeste deals: van handtassen tot luxe parfum
Bol.com weet met 10 miljoen klanten in België en Nederland goed wat er het allerliefst wordt gekocht. Daarom zijn er tijdens Singles’ Day mooie kortingen op duizenden populaire artikelen om jezelf eens goed te verwennen. De kortingen gelden voor uiteenlopende artikelen zoals verzorgingsartikelen, seksspeeltjes, games, koptelefoons, (kook)boeken, sieraden, horloges en sneakers.

Dit jaar viert bol.com voor het eerst zes dagen lang Singles’ Day. Tussen 6 en 11 november heeft bol.com onder andere de volgende topaanbiedingen:

• Tot 70% korting op parfums van o.a. Hugo Boss en Paco Rabanne
  • Tot 40% korting op wearables en smartphones van o.a. Apple en Samsung
  • Tot €300,- korting op Apple Macbooks
  • Tot 35% korting op beautyapparaten zoals föhns en stijltangen
  • 20% korting op handtassen van merken zoals Valentino en Burkely
  • Tot 30% korting op games en accessoires
  • 20% korting op sieraden en juwelen van o.a. Ania Haie & Majestine

Je kan een overzicht van alle kortingen vinden via de bol.com website.

1. Bron: Kislev, E. (2019). Happy Singlehood: The Rising Acceptance and Celebration of Solo Living.

Over het ontstaan van Singles’ Day
Singles’ Day is in Azië het grootste winkelfenomeen dat er bestaat en jaar op jaar worden records verbroken. Het is ontstaan in 1993 toen vier studenten van de Nanjing Universiteit in China een dag claimden waarop ze vierden dat ze single waren. 11/11 leek hen perfect, omdat in die datum vier keer het getal 1 zit. Wat begon als een idee van de vier vrienden ontwikkelde zich tot een feest van de hele campus en niet veel later werd het een fenomeen in China. Het werd een anti-Valentijnsdag waarop singles de bloemetjes buiten zetten om te vieren dat ze single zijn. Ondertussen is Singles’ Day in Azië hét winkelevenement waar consumenten elk jaar reikhalzend naar uitkijken. Het succes komt voort uit de zeer sterke kortingen op artikelen die véél mensen héél graag willen hebben.

Over bol.com
Bol.com is gestart in maart 1999. Vandaag de dag winkelen bij online retail platform bol.com 10 miljoen Belgen en Nederlanders. Met een assortiment van 21 miljoen artikelen, verdeeld over meer dan 40 productcategorieën, kunnen klanten kiezen uit het breedste assortiment. Dit bestaat uit onder andere uit boeken, e-books, muziek, films, games, elektronica, speelgoed, sieraden en accessoires, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd en persoonlijke verzorging. Om haar klanten zo goed mogelijk te kunnen bedienen werkt bol.com samen met meer dan 20.000 Belgische en Nederlandse ondernemers die via bol.com verkopen. Bol.com is sinds 2012 onderdeel van Ahold Delhaize.