Bijna helft van de Vlamingen in gemeentes waar een stroomonderbreking mogelijk is treft voorbereidingen

Sinds de aankondiging van mogelijke stroompannes deze winter stelt bol.com vast dat meer Vlamingen informatie zoeken over alternatieve energiebronnen en dat de verkoop van producten zoals stroomgeneratoren stijgt. Ook uit een onderzoek bij 500 Vlamingen*  blijkt dat bijna de helft van de Vlamingen in wiens buurt een stroompanne kan plaatsvinden, voorzorgsmaatregelen neemt: 31% bereidt zich voor zodra een stroomonderbreking is aangekondigd. 12,4% neemt nu al maatregelen. Als antwoord op de behoefte naar voorzorgsmaatregelen heeft bol.com als hulpmiddel een specifiek stroompanne-assortiment verzameld: bol.com/stroompanne. Naast een overzicht van de meest noodzakelijke spullen, zoals stroomgeneratoren, kaarsen, zaklampen en fleecetruien, geeft bol.com ook extra inspiratie om je zo goed mogelijk voor te bereiden op donkere en koude dagen.

Wanneer er specifiek gekeken wordt naar hoe de Vlaming deze stroomonderbreking zal aanpakken, heeft meer dan de helft (54%) interesse in oplossingen voor verlichting en verwarming, zoals gasverwarming, kaarsen en zaklampen. 16% overweegt alternatieven om te koken, zoals gasvuurtjes of BBQ’s, en 12% wil er het beste van maken en kijkt uit naar entertainment, zoals gezelschapsspelen en boeken.

Jan Huysmans, directeur van bol.com in België verklaart het initiatief: “Of er nu stroomonderbrekingen komen of niet, bij bol.com merken we dat er naar artikelen wordt gezocht en daarom geven we inspiratie en tips aan Vlamingen die zich goed willen voorbereiden. Het is een onaangename situatie, dus willen we onze klanten ook helpen om de situatie een positieve wending te geven: tijd om met het gezin spelletjes te spelen, de ideale gelegenheid om een boek te lezen, of gewoon een goed excuus voor een winter-BBQ met vrienden. Tenslotte blijft 1 Vlaming op 4  de zaken positief bekijken en ziet een stroomonderbreking ook als een moment voor extra  rust, gezelligheid en zelfs romantiek…

Handige tips en zowel nuttige als leuke artikelen heeft bol.om voor de gelegenheid verzameld op één pagina: bol.com/stroompanne. Er zijn zowel praktische spullen te vinden als spullen om te sporten of te ontspannen. Het aanbod is zeer ruim, gaande van generatoren, kaarsen en vuurmanden tot sportmateriaal, gezelschapsspelen en boeken.

* Onderzoek onder 500 Vlamingen, oktober 2014, uitgevoerd door Multiscope.

stroompanne stroompanne_halvepagina