jan 16

Bol.com lanceert printerloos retourneren in België

Om klanten nog meer service en gemak te bieden in online winkelen, innoveert bol.com in samenwerking met bpost het proces van retourneren. Bol.com is hiermee de eerste online winkel in ons land die de mogelijkheid biedt om door middel van een digitale barcode een pakket te retourneren. In Nederland is retourneren zonder printer reeds sinds November 2017 mogelijk en vanaf nu is deze service ook in heel België beschikbaar. Belgische klanten hoeven geen retourlabel meer te printen en ook adressen schrijven op de doos is niet meer nodig.

Het retourproces en de bijhorende voorwaarden kunnen een drempel vormen voor consumenten om online te winkelen. Daarom heeft bol.com deze innovatie samen met bpost op punt gezet, zodat het proces van retourneren nog toegankelijker en eenvoudiger wordt gemaakt. Bol.com verwacht hiermee de drempel om online te winkelen nog meer te verlagen en de groei van e-commerce verder te versnellen.

Printerloos retourneren in de praktijk
De klanten van bol.com die hun retour bij bpost Postkantoren of PostPunten afgeven, hoeven vanaf nu thuis geen retourlabel meer te printen. Klanten ontvangen bij het melden van een retour van bol.com een digitale barcode. Bij bpost Postkantoren of PostPunten kunnen klanten deze barcode op hun smartphone tonen aan de medewerker, die vervolgens de barcode scant en het label print. Deze innovatie is beschikbaar voor het eigen aanbod maar ook voor verkooppartners die de bol.com retourservice gebruiken.

Bol.com streeft al jaren naar het vergroten van service en gemak voor klanten met services als afhaalpunten, achteraf betalen en kosteloos retourneren. Daarnaast probeert bol.com er ook alles aan te doen om onnodig retourneren te voorkomen, door bijvoorbeeld productinformatie in de winkel te verbeteren en klanten nog beter te begeleiden bij een aankoop. Het retourpercentage van bol.com is dan ook de afgelopen jaren stabiel gebleven en betreft slechts enkele procenten, wat beduidend lager is dan het gemiddelde voor webwinkels.

Journalisten en redacteuren kunnen voor meer informatie contact opnemen met bol.com:

Marjolein Verkerk / Patty Bouhuijs, Woordvoering
T. +31 (0)88 712 4717 / pr@bol.com

Op 16 januari 2018 is dit persbericht is gepubliceerd in de categorie Alle persberichten, Algemeen.